Faceți căutări pe acest blog

miercuri, 25 noiembrie 2015

Sebi băiat cuminte


Pe holul cabientului medical, Tatiana așteaptă împreună cu copilul. Tatiana are 45 de ani, copilul 24. Băiatul se leagănă pe scaun și spune în continuu ,,Sebi băiat cuminte'', zâmbind mereu personalului și celor care trec pe lângă el. Are sindromul Down.
-Bună, Sebi! Tu chiar ești un băiat tare cuminte, nu-i așa?! 
-Sebi cuminte! -spune el din nou, zâmbind larg.
- Eu sunt Daria
Brusc pare că îi atrage atenția un ursulet agățat la cheile mele.
-Îți place ursulețul?
-Usuleț -și-mi trage un alt zâmbet larg, cât să-mi topească inima pe de-a-ntregul.
-Uite, ți-l dau ție, vrei?
Întinde mâna să-l ia. Îl privește ca pe ceva foarte prețios.
-Mami, usuleț.
-Foarte frumos, Sebi. Bravo! - spune maică-sa, privindu-l cu blândețe.
Mă așez lângă el și începem să ne scălâmbăim unul la celălalt. La un moment dat, râsul nostru devine foarte zgomotos, dar ceilalți sunt prea abătuți ca să ne mai dea și nouă atenție.
Maică-sa vorbește cu o altă femeie. După un timp, se întoarce spre noi și zice:
-Sebi, ia spune-i doamnei, cum te rogi tu pentru mami?
Băiatul își împreună mâinile și legănându-se spune:
-Doamne, să nu moară mami meu, să aibă grije de mine. - și repetă asta de trei  ori.
-Sărmanul, dacă mor mâine va fi vai și amar de el, că n-avem pe nimeni... . Numa' o mătușă, da' zgripțuroaica aia nici n-ar vrea să audă. Acum doi ani ne-a dat gazda afară din casă, că nu plătisem de șase luni chiria, și m-am dus la ea cu copilu', unde să mă fi dus?!(spune ca pentru sine). Nici n-a răspuns la ușă. A deschis o vecină și ne-a zis că e acasă și că doar ce venise. Am stat cu el trei zile prin scări de bloc. Numai eu și bunu' Dumnezeu știm ce am pătimit. - îl mângăie pe băiat pe cap, iar el se uită la ea și spune ,,Sebi băiat cuminte!'', zâmbid din nou cu gura până la urechi, iar femeia îi zâmbește și ea cu duioșie și tristețe în ochi. 
-Da mamă, ești cuminte tu. Băiatu' meu cuminte și frumos!





Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu