Faceți căutări pe acest blog

miercuri, 18 martie 2015

Țara arde, națiunea se piaptănă



Zău că m-am săturat să aud numele Mihaela Rădulescu și probabil că nu sunt singura, așa că m-am hotărât să scriu și eu o scrisoare, după modelul deja celebrei scrisori adresate divei, divinei, jurnalistei, marii doamne și om de cultură, Mihaela Rădulescu. Cred că am acoperit toată aria, deși niciodată nu poți să fii sigur dacă ai pupat pe cineva în cur atât cât trebuia. Oricum, scrisoarea nu se adresează distinsei domane, ci acelor care de câteva zile au luat-o razna cu acest nume.

Dragi comentatori ai revistelor de de cancan, generația ‘’tz, sh, k, y’’, hateri și voi toți, cei care de 3 zile nu mai terminați cu acest rahat de subiect,

Sunteți penibili! De faptul că această Mihaela Rădulescu este penibilă, cum se tot repetă peste tot, nu cred că se îndoiau prea mulți oameni zdraveni la cap. Nici măcar nu înțeleg de ce a iscat atâtea valuri faptul că a lins-o pe una pe deget și că s-a tăvălit prin făină ca porcu’n lucernă, cel puțin mie imaginea asta mi-a creat-o.  Ideea este că nu m-a surprins în niciun fel și nici reacția ei de pe Facebook, nici măcar faptul că a scris greșit. M-a surprins în schimb, numărul mare de cumpărători pe care i-a avut cartea scrisă de ea, aia da lovitură! V-ați pus întrebarea de ce? Aaa! Probabil era un subiect prea serios, nu era presărat nici cu circ, nici cu panaramă. Lovea în noi, în fatul că suntem un popor lipsit de orice fel de spirit critic, lipsit de valori, deși s-ar găsi o grămadă, rămânem totuși, cei mai mulți dintre noi, imuni la ele.
Am vaga impresie că pentru mulți a fost prima carte citită, iar ăsta s-ar putea să fie totuși un lucru bun. Nici nu știu, de fapt. În ceea ce mă privește, dacă ar fi să aleg, aș prefera să am prieteni în rândul acelora care nu au citit în viața lor o carte, decât din cel care o citesc pe Mihaela Rădulescu. Nu că aș avea ceva cu ea, dar bibliotecile și librăriile sunt doldora de cărți, iar tu  alegi una scrisă de Mihaela Rădulescu... Nu mi-o luați în nume de rău, dar pe mine mă sperie mai mult acest lucru decât multe alte probleme expuse sau vehiculate prin presă.
Ce se întâmplă cu noi, oameni buni? De ce de 5 zile ne revărsăm parcă tot amarul pe acest personaj? Chiar nu sunt lucruri mai importante decât acest circ ieftin? ‘’Lătratul’’ ăsta jalnic, de pe toate site-urile de socializare sau secțiunile de comentarii, este cum nu se poate o imagine mai vie a unui popor frustrat, crispat și trist. Voi, cei cărora v-am adresat scrisoarea, sunteți mai penibili cu mult decât Mihaela Rădulescu, sunteți, în viziunea mea, niște bombe cu ceas, pentru că nimic nu este mai periculos și mai dezastruos pentru un popor, decât gloata de frustrați, ignoranți și capete goale. Abia asta m-a surprins, că sunteți atât de mulți!

Cu dezamăgire profundă,
Diana






  

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu